Internetiturundus – kas ilutulestik või lõke?

Kas panustad digiturunduses kiiretele ja kergelt ostetavatele lahendustele, mida saab võrrelda ilutulestikuga?

Või tegutsed tasa ja targu, et hoolikalt üles seada lõke, mis toob tulemusi palju pikema aja jooksul kui ilutulestik?

Siin ei ole õiget ega valet vastust. Sõltuvalt valdkonnast võivad mõlemad lähenemised turunduses tuua tulemusi. Siiski, pikaajaliselt ette mõeldes tasub keskenduda pigem lõkke süütamisele ja valitud hetkedel lasta ka ilutulestikku.

 

Ilutulestik on kiire ja ostetav lahendus

Kas soovid kõnetada paljusid inimesi kiirelt? Alati on võimalik panustada tasulistesse ja kergelt kättesaadavatesse reklaamivõimalustesse, mis saavad kiirelt nähtavaks paljudele.

Ilutulestikuga saab võrrelda internetiturunduses kanaleid, mis teevad sõnumi kiirelt nähtavaks väga paljudele. Kõlab hästi?

Nagu ilutulestikurakettki, lihtsalt osta see, leia selle laskmiseks sobiv koht (hoonetest eemal, võimalusel lumme asetatud pudelist), süüta ja naudi showd.

Soovid järgmist ilutulestikku? Osta järgmine rakett või patarei. Alati on sul võimalik veel maksta ja showd nautida.

Ilutulestikku näevad paljud, kellest paraku enamik ei ole sel hetkel huvitatud tehingu tegemisest. Koerteomanike südameid ilutulestikuga ka ei võida.

Võibolla panustad tulevärki isegi ajal, kui seda teevad ka kõik teised? Siis võib see ilutulestik paljude konkureerivate hulka ära kaduda.

Mis iseloomustab sellist lähenemist üldiselt?

  • Reklaamivõimalused, millest ei teki püsiväärtust
  • Sihtgrupi mitte määramine
  • Potentsiaalsete klientide silma alla sattumine neile ebasobivatel hetkedel

Siia alla kuuluvad enamasti:

  • Bännerreklaamid
  • Suured värvilised reklaamid ajalehtedes ja -kirjades
  • Suur osa makstud digireklaame
  • Suur osa influenceritega tehtud koostööd

Sisuturundusest:

  • Müügikõne peale ostetud sisuturunduslugu

Meiliturundusest:

  • Meililisti või kontaktibaasi ostmine
  • Personaliseerimata pakkumiste saatmine meililisti

Sotsiaalmeediast:

  • Sotsiaalmeediastrateegia puudumine
  • Ilma sihtimata boost'itud reklaamid Facebookis
  • Valimatu reklaamide postitamine Facebooki gruppidesse

 

Lõkke süütamine on tülikam, ent loob sulle konkurentsieelise

Lõkke alla kuuluvad pikaajalisemad turundusvõimalused. Need ei ole esialgu ilutulestikuga samavõrd seksikad, ent teenivad sind oluliselt kauem ja väheste jooksvate kuludega.

Lõkke tegemine võtab aega. See ei ole samavõrd lihtne, kui rakett-püsti-pudelisse-süüde-vau!

Lõkkele on vaja leida sobiv, kus tuul seda ära ei puhu. Otsida puud, mis on eelistatavalt kuivad ja õiges mõõdus. Kui neid lähedal ei ole, saab ka nö. teenusena sisse osta kasti halge lähimast bensiinijaamast.

Sättida need süütamiseks sobivalt õigesse kohta. Süüdata. Oodata. Ümber paigutada. Lisada mõned uued. Võtab aega, kuni lõke on piisavalt suur, et selle ääres end soojendada ja sõbradki sooja kutsuda.

Soojust jagub pikemaks ajaks. Vahel on vaja lisada vaid halge.

Puude ja välgumihkli olemasolul, õigel ajal ja õiges kohas viibides võib see õnnestuda juba poole tunniga. Ent kas on vaja materjali varuda, poodi sõita? Mõned tunnid on siis sisustatud.

Soovides, et esimesel võimalusel midagi toimuks, on ilutulestik ahvatlev. Sellega võrreldes on lõkke tegemine ja ootamine väga tülikas.

Ent lõkke tegemine on pikas plaanis (pool aastat, aasta) rahaliselt palju soodsam, sest hiljem praktiliselt puuduvad rahalised püsikulud.

 

Lõkke lähenemiseks on:

  • Püsiväärtust loovad reklaamivõimalused
  • Potentsiaalsetele klientidele sisulise väärtuse loomine
  • Sihtgrupi ja kliendisegmentide teadlik määramine
  • Lubada potentsiaalsetel klientidel end leida hetkedel, kui nemad sind otsivad

Püsiväärtusena mõtlen siinkohal, et turundustegevuste käigus loodud tulem jääb pikaajaliselt ja ilma jooksva kuluta tooma tulemusi. Ilutulestiku lähenemise korral ei teki pikaajalist hüve.

Püsiväärtuste võtmesõnaks internetiturunduses on SEO ehkveebilehtede optimeerimine, sest püsiväärtus tekib ennekõike märksõnu arvestavale sisule. Nii leiavad huvitatud otsijad sinu (neid kõnetava ja neile kasuliku!) sisuteksti üles hetkel, kui see neile huvi pakub.

 

Siia alla kuuluvad:

Sisuloome sinu enda veebi:

  • SEO-teadlik sisuloome enda veebi
  • Blogi või artiklite osa loomine 5+ kasuliku kirjutisega
  • SEO-teadlik sisuloome tekstina, piltidena, esitlustena, videotena

Sisuloome väljaspool sinu veebi:

  • SEO-teadlik sisuloome väljaspool enda veebi
  • Osalemine kuulatavates podcast'ides
  • Strateegiline ja SEO-teadlik sisuturundus
  • SEO-teadlik influenceritega koostöö

Klientide kontaktide kogumine aktiivseks müügiks:

  • Meililisti loomine
  • Meililisti segmenteerimine ja personaliseeritud pakkumised
  • Meililisti aktiivne sisu loomine
  • CRM-i haldus ja kasutamine

Sotsiaalmeedia:

  • Facebooki grupi loomine ja haldamine
  • Facebooki gruppidesse mõtestatud sisu loomine

 

Kumba eelistada?

Eelistada tasub neid reklaamiviise, mis toimivad sinu jaoks paremini. Iga teenus on erinev ja lähenemine, mis toimib tehnoülevaatuspunktile, ei sobi samal kujul esitlustehnikat müüvale ettevõttele.

Uhiuue ehk kuni 6 kuud vana veebilehe internetiturundus vajab esmalt lõkkega võrreldavaid tegevusi, et järgmisel aastaajal tuua häid püsitulemusi.

Seniks tasub lisada ilutulestiku tegevusi, mis toovad kiiremaid tulemusi. Eelarve piires ja mitte esimese müügikõne peale, mõistagi. Kui püsitulemused hakkavad tekkima, või ilutulestikuga võrreldavaid tegevusi igakuiselt vähendada.

Statistika puudumisel analüütikas tasub proovida kõike eelarve piires, saamaks teada esmaseid tulemusi.

Erinevate tulemuste olemasolul tasub rohkem teha seda, mis töötab. Lihtne.

Võib üldistada ka alljärgnevalt.

  • Emotsiooniostud: lõke ja ilutulestik
  • Ratsionaalsemad tellimused: pigem lõke