Internetiturunduse korduma kippuvad küsimused

Mida tähendab SEO?

SEO on lühend inglisekeelsest fraasist search engine optimization, ehk eesti keeli otsingumootoritele optimeerimine. SEO tegevuste eesmärk on teha veebileheküljed internetiotsingus otsijatele hästi leitavaks.

Mida tähendab SEO?

SEO on lühend inglisekeelsest fraasist search engine optimization, ehk eesti keeli otsingumootoritele optimeerimine. SEO tegevuste eesmärk on teha veebileheküljed internetiotsingus otsijatele hästi leitavaks.

Kas otsustada SEO või Google'i reklaamide kasuks?

Seda küsitakse taas ja taas erinevates internetiturunduse gruppides. Mõlemal reklaamikanalil on oma koht ja eelised. Mis siis nendeks on?

 

SEO eeliseks on internetiturunduses püsivamad tulemused. Hea sisuga ja tehniliselt hästi optimeeritud leheküljed püsivad internetiotsingu eesotsas aasta-kaks-kolm.

SEO tulemused ehk otsinguliiklus on tasuta. Jooksvad kulud on madalad ning SEO tööde vahele võib enamasti teha mitmekuulise või isegi pooleaastase pausi.

SEO-ga saab "sihtida" väga väikese otsingumahuga märksõnu, millele Google'i reklaame teha ei saa.

SEO tööde ühekordne maht on oluliselt suurem, kui reklaamide seadistamise töö. SEO tulemuste saamine võtab reeglina aega paar-kolm kuud, uhiuue veebilehe puhul kolm-kuus kuud.

 

Google'i reklaamide* eeliseks on nende kiirus ja paindlikkus. Reklaamid saab seadistada ja aktiveerida tundidega, üksikute märksõnade puhul ja reklaamide sõnumit viimistlemata ehk kiireminigi.

Google'i reklaamid toovad tulemusi, kuni maksad klikkide eest. Püsiväärtusest, mis jääks tasuta päringuid tooma, siin rääkida ei saa.

Google'i reklaamide seadistuse töö maht ja tööde rahaline maksumus on SEO-ga võrreldes väike, soodne.

Google'i reklaame ei saa sihtida väga väikese otsingumahuga märksõnadele.

*Google reklaamide puhul pean siinkohal silmas tekstireklaame.

 

SEO ja Google Ads täiendavad internetiturunduse otsinguaspektides üksteist. Kuni SEO hakkab tulemusi tooma, saab seadistada Google'i reklaamid ja nendega olla kohe otsingus leitav. Kui orgaaniline leitavus otsingus toob häid tulemusi, on võimalik Google' Ads kasutamist järkjärgult vähendada.

 

 

Täieneb...