Kas on olemas head SEO optimeerimise seaded?

Veebilehe või e-poe SEO seadistamine tekitab tihti palju küsimusi. Millest alustada?

Kirjeldan järgmisena ideaalset ja seejärel igapäevast olukorda koos näitega tegelikust elust. Võibolla seeläbi õnnestub anda ka vastus või vähemalt mõtteainet?

Ideaalne lahendus

Parimad hetked SEO seadistamiseks on veebilehte planeerides.

Kas enne arendust, või vähemalt arenduse käigus. Igal juhul enne tekstide ja piltide paigutuse paika saamist.

Kõikse olulisemad SEO seaded on oluliste lehekülgede vastavus märksõnadele ja SEO põhimõtetele algusest peale.

Vähem ideaalne ja igapäevane olukord

Veebileht või e-pood on valmis saanud ja avalik.

Ühel hetkel tekib soov sinna otsingust rohkem külastajaid saada ning jõutakse SEO-ni. Kas teenuseni, kui endal puudub aeg kõike vajalikku ise teha, või koolituste-konsultatsioonideni.

Mida teeb optimeerija juba avaliku veebiga toimetades?

Olemasoleva veebiga toimetades on kõige aluseks kolm aspekti.

Veebi või e-poe tehnilise SEO analüüs, leidmaks ja kõrvaldamaks takistusi otsingus leitavaks saamisel.

Valdkonna märksõnade analüüs. Märksõnade analüüsiga saab ülevaate selle hetke leitavusest ja teada ka seda, missuguste märksõnadega üldse pakutavat otsitakse.

Tegevuskava edasiseks. Märksõnade analüüsiga koos on selleks tavaliselt sisu loomise plaan koos välja kirjutatud tegevustega lehekülgede kaupa.

Täpne ja teadlik märksõnade valik on SEO jaoks kriitiline.

Enamasti ei ole äsja alustanud e-poel või veebil ressursse "püüda" oma valdkonna peamist märksõna, nagu "ehitus" või mööblipoe puhul "diivanid". Alustada tuleb täpsematest ja väiksema konkurentsiga märksõnadest.

Muide, pikemad märksõnad toovad reeglina kõrgema päringute määra!

Seejärel on kompromisside aeg.

Enamik veebi või e-poe olulisi lehekülgi tuleb viia märksõnadega vastavusse ja see tähendab enamasti enamiku sisu ümber kirjutamist. Tõenäoliselt lehe ülesehituse muutmist.

Kas disain on otsustatud ja "lukus"? Näiteks nii, et sellele leheküljele teksti ei lisa ja saame näidata ainult nelja pilti? Siis tuleb arvestada ka sellest tulenevate piirangutega.

Kõige tihemini esinevaks SEO piiranguks on soovimatus lisada pikemaid tekste või üldse tekste-pealkirju soovitud lehekülgedele soovitud kohta.

Juba aktiivse veebiga toimetamine esitab seega optimeerijale mitmeid väljakutseid ja piiranguid. Need tähendavad omakorda aja- ja ressursikulu.

Kahjuks on harv juhus, kus 100% soovitustest viiakse ellu ja saavutatakse kiireimad tulemused.

E-poe arendusele uus suund

Toon ühe drastilise näite. Minuni jõudis 2018. suvel üks keskmise suurusega e-pood, mille tootevalikus oli ligi 10 000 toodet. Õnneks juhtus see arendusfaasis.

Selle hetkeni oli kulunud üle kümne arendustunni erilahendusel tootefiltrite süsteemi loomisele, mis ei toetanud kuidagi tehnilise optimeerimise parimaid tavasid. Kahjuks saabus võimalus nentida, et senine töö on luhta läinud.

Alustuseks vajasin ülevaadet kõigist tootekategooriatest. Tegin märksõnade analüüsi.

Kirjutasin tabelisse tootegrupid ja juhised kategooriate loomiseks e-poodi ja nende optimeerimiseks.

Tooted imporditi e-poe arendusse tabelitest ja tabelites olevad kategooriad ei kattunud algusest peale otsingus leitavuse mõistes märksõnadega.

E-poe halduri lisaülesandeks sai kõik imporditud tooted liigitada uutesse kategooriatesse. See käsitöö 10 000 toote puhul viivitas e-poe avamist kuu võrra ja tagas järgmisel ekraanipildil olevad tulemused.

Head SEO seaded toovad head tulemused

Tulemus?

Ahrefs'i ekraanipilt räägib enda eest.

Enne e-poe lansseerimist oli ettevõttel väga tagasihoidlik visiitkaart-koduleht. 2018. aasta lõpul tehti uus pood avalikuks.

Otsingukülastuste trend on tõusev ja e-poe kategooriad-tooted said otsingus järk-järgult leitavaks vastavalt neile esmase sisu kirjutamisele, mis juhtus ligikaudu aasta jooksul.

Kümnete kategooriatega e-poele sisu loomisele tasub planeerida vähemalt 25% arenduse eelarvest.

Sisuta lehekülgedega on üsna keerukas otsingus leitavaks jääda. Mitte võimatu, aga skeemitavaid SEO meetodeid ei saa kuidagi soovitada.

Tänaseks on e-pood omas valdkonnas igati konkurentsivõimeline ning otsingukülastustest on saanud arvestatav müügikanal.