Kuidas mõõta veebiväliste bännerite ja reklaamide tulemusi?

Klient soovis selgust reklaamide tulemuslikkuses. Tema ettevõte reklaamib teenuseid lisaks internetikanalitele erinevatel reklaampindadel ajalehtedes ja ajuti videoklippidega erinevatel digiekraanidel.

Kuidas saab sellisete reklaamviiside edukust mõõta? Google Analytics tavaseades ju vahet ei tee, kas otse lehele tulnud külastaja tuli nähtud reklaami peale või muul põhjusel.

Ütlen selguse huvides, et reklaamitav teenus on suunatud pigem jaekliendile ja vajaduspõhine. Kui seda on vaja, siis üsna kiirelt. Sissetulevad päringud jaotuvad telefonikõnede ja kodulehel olevate kanalite vahel.

Siin on soovitused, kuidas väga lihtsate viisidega saab jälgida internetiväliste reklaamide edu. Kirjutan, mõeldes väiksematele ettevõtetele, kuhu laekub päevas kuni kümme päringut.

 

Kasuta reklaamides eraldi telefoninumbrit

Ideaalne on pidada kõigi laekuvate kõnede ja päringute üle detailset arvestust. Küsida esimese kõne käigus igalt helistajat, kuidas ta meist kuulis.

Reaalsus on, et vähem või rohkem lähtutakse kõhutundest ning igalt helistajalt küsimine, kuskohast ta kontakti sai, ununeb kergesti.

Üks lihtne lahendus on reklaamides kasutada eraldi telefoninumbrit ehk teist SIM kaarti. See number ei ole kuskil mujal kasutuses. Kahe SIM kaardiga telefon maksab ca 20 eurot ning kõnekaart 1 euro - raha ei tohiks siin olla takistuseks.

Nii on koheselt selgem ülevaade peale reklaami avaldamist.

Telefon ei helise? Järelikult see reklaamkanal või reklaamisõnum ei toimi.

Telefon heliseb? Hea. Kas päringud on asjakohased? Muid tähelepanekuid?

 

Suunad kliendid kodulehele? Kampaania vajab eraldi lehekülge

Mõne reklaami eesmärgiks on kutsuda inimesed enda kodulehele. Tõenäoliselt on veebileht juba tegutsev, saab igapäevaselt külastusi ja toob päringuid.

Üksiku reklaami peale otse lehele tulnud külastajad kaovad teiste külastajate sekka ära.

 

Anna kampaanialehele lühike URL ehk lehekülje aadress

Hea tava on luua reklaamidele toeks eraldi lehekülg, mis on lühikese ja meeldejääva aadressiga.

Siis on seda lihtne sisse trükkida.

 

https://www.veebileht.ee/sellesuvise-myygikampaania-soodushinnad

asemel on parem:

veebileht.ee/suvi

 

Kampaanialeheküljena ei tohi see loomulikult olla kodulehelt mujalt viidatud ega internetiotsingus leitav (st noindex).

Siis saab Analyticsis jälgida otse sellele leheküljele tulnud külastajate käitumist.

 

Nende soovitustega saab kõhutunnetuse asemele tuua natuke täpsema ülevaate reklaamide tulemuslikkusest. Samuti on hea, et nende rakendamine on rahaliselt soodne ja tehniliselt üsna lihtne.