Mis on blogi (või kasulike artiklite) osa tähtsus ettevõtete veebilehtedel?

Blogi või niinimetatud kasulike artiklite osal on oluline roll digiturunduses.

Miks?

See on võimalus luua uusi lehekülgi enda kodulehele, mis teenivad mitmeid toredaid eesmärke.

NB! Kasutan siinkohal sõnu "blogi" ning "kasulikud artiklid" vaheldumisi.

Kuigi sõnad on erinevad on nende taga sama tegevus - luua enda sihtgrupile kasuliku sisuga artikleid enda veebikeskkonda.

 

Kuulen juba vaikselt vastuväiteid: "Blogid ei meeldi mulle" ning "blogi ei ole oluline minu veebile".

Mitmed kliendid on ka öelnud, et sõna "blogi" seostub ainult ühe kindla stiiliga, üksikute pere- või ilublogijatega. Nõustun, et nende stiil ei ole ärilise eesmärgiga veebidesse alati sobiv.

Seetõttu panen kirja mõned põhjused, mis on blogi (või kasulike artiklite) lehekülgede üldised kasud. Seda sõltumata sellest, kas siinkohal luuakse sisu isiklikku blogisse või ettevõtte veebi nime all "kasulikud artiklid".

 

  • Kasulike artiklite või blogiga saab tõsta enda veebilehekülje otsingukülastatavust oluliselt. Seda muidugi eeldusel, et blogis olevate sisutekstide kirjutamisel on lähtutud tegelikult otsitavatest märksõnadest (miks kirjutada artikleid blogisse, mis leitavaks ei saa?) ning märksõnad omakorda on lahti mõtestatud kliendile olulisteks teemadeks, millest kirjutada.

 

  • Blogi luues tekivad otsingumootorite ja internetist info otsijate jaoks uued leheküljed, mida saab seostada oluliste märksõnadega. Veebikeskkonnas olevad sisulised artiklid teevad veebi ja teenusepakkuja leitavaks uute ja oluliste märksõnadega, mida ehk seni on olnud keeruline veebilehele lisada.

 

  • Blogi maht ehk lehekülgede arv ei ole piiratud. Võibolla ettevõttel on pakkuda ainult üks teenus ning sellele teenusele on üks lehekülg. Ent otsijad otsivad seda teenust internetist kümnel eri viisil ning erinevate otsingufraasidega? Siin tulevadki abiks sisulised kasulikud artiklid, millega enda veebileht otsingus leitavaks teha. Ning ühele leheküljel saab kasutada tehnilistel põhjustel ainult ühte-kahte otsitavat märksõna. Kõik need teenuse lehele ära ei mahu.

 

  • 1+1+1 võib võrduda 5-ga! Blogipostitusi saab kategoriseerida WordPressi platvormil omakorda kategooriatesse ning siltidesse - need on otsingumootorite ehk SEO mõistes samuti eraldiseisvad leheküljed. Seega juba kolm või neli blogipostitust võib omakorda kategoriseerida erinevatel viisidel, mis võimaldabki teha need kolm-neli blogipostitust tegelikult leitavaks viie või kuue märksõnaga! Muidugi peab olema ettevaaltlik, et kategooriad ja blogipostitused omavahel konflikti ei satuks - loe lähemalt märksõnade kannibaliseerimisest.

 

  • Potentsiaalsetele ja olemasolevatele klientidele annab blogi võimaluse luua väärtust - näidata, et mõistame oma valdkonda. See aitab omakorda äratada külastajates usaldust ettevõtte vastu. Isegi vähemhead artiklid teevad veebikeskkonna otsijatele leitavaks, ent olen poolt, et artiklites peab olema lisaks SEO'le ka tegelik sisuline kvaliteet, midagi kasulikku ja soovitud kliendile olulist. Mis toob mind järgmise punktini:

 

  • Blogiartiklid on üks võimalus kinnistada enda kui eksperdi kuvandit oma valdkonnas.

 

Nii et mõtteainet jagub. Kui otsingus leitavus on oluline ning soovid abi valdkonna märksõnade analüüsil, teemade lahti mõtestamisel ja sisutekstide kirjutamisel või nõustamisel, võta ühendust!