Mis on SEO

SEO-l ehk otsingumootoritele optimeerimisel on läbi aastate olnud mitmeid tõlgendusi. 2010. aastal piisas vaid märksõnade kordamisest lehel, käesoleval ajal on optimeerimise olemus muutunud mitmetahulisemaks.

 

Klassikalisem tõlgendus

SEO on tegevused, mis aitavad veebilehte (veebikeskkonda koos selles sisalduvate lehekülgedega) otsingumootorites paremale positsioonile.

Nende tegevuste hulka kuuluvad:

  • SEO audit algolukorra kaardistamiseks
  • Tehniliste ja sisuliste asjade korrigeerimine
  • Vajadusel veebi ümberstruktureerimine
  • Üldiste märksõnade analüüs
  • Otsingus esile tulekuks piisavalt hea sisu loomine
  • Loodud sisu levitamine ja linkide hankimine

Kuigi selline definitsioon on endiselt sisuliselt õige, ma nii kitsa sõnastusega enam ei nõustu.

SEO-d saab tulemuslikult rakendada ka väljaspool omaenda veebilehte. Vahel on enda veebilehe ettepoole upitamisest mõistlikum teha koostööd teiste veebilehtedega, et otsingus leitavaks saada.

 

Kaasaegsem tõlgendus

Pakun 2019. aastaks välja täiendatud tõlgenduse.

SEO on tegevused, mis aitavad veebilehte (veebikeskkonda koos selles sisalduvate lehekülgedega) otsingumootorites paremale positsioonile.

Lisaks kuuluvad SEO alla tegevused, mis teevad sinu sõnumi huvitatud otsijatele leitavaks teistes keskkondades.

Sai ju pikk lause. Mida ma sellega mõtlen?

Paljudel juhtudel domineerivad otsingus suurte portaalide või meediaväljaannete leheküljed, mille edestamine ei ole piiratud eelarve korral võimalik.

Näiteks äsjaasutatud uus Tallinna hostel ei paku enda veebilehega konkurentsi ülimalt autoriteetsele Booking.com keskkonnale, mis selles valdkonnas otsingut domineerib. Hostelile jääb kaks võimalust:

  • Valida välja nishimärksõnad

Teatud pikasabaliste märksõnadega on suurportaalide edestamine endiselt võimalik. Või...

  • ... optimeerida lisaks enda veebilehele (mis ei jõua Bookingust ette aga võib edukalt jõuda Google' esileheküljele) ka Booking.com portaalisisene profiil.

Booking.com profiil on leitav:

  • Bookingu keskkonnas
  • Bookingu otsingus
  • ja ka Google otsingus.

Kaasaegsete SEO tegevuste hulka kuuluvad:

Alustuseks

  • SEO audit veebikeskkonna seisukorra kaardistamiseks
  • Vajadusel Google Analytics, Search Console seadistamine
  • Praeguse leitavuse analüüs
  • Märksõnade analüüs, arvestades otsingukavatsust märksõna teema taga
  • Konkurentide linkide analüüs

Probleemkohtade parandamine

  • Veebis: Tehniliste asjade korrigeerimine
  • Veebis: Sisuliste asjade korrigeerimine
  • Veebis: Vajadusel ümberstruktureerimine

Sisuloome

  • Vastavalt märksõnade teemadele otsija kavatsust rahuldava sisu loomine
  • Vajadusel enda veebi väliselt sisu loomine ja optimeerimine

Enda veebi sisule autoriteedi loomine

  • Sisule veebisiseselt E-A-T autoriteedi loomine
  • E-A-T'ga kaasnevad tegevused veebiväliselt

Lehevälised tegevused

  • Loodud sisu levitamine ja linkide hankimine
  • Sotsiaalmeedia ja videokeskkondade kaasamine