SEO teenused – analüüs, strateegia, teostus (2020)

SEO loogika

Lehesisene SEO on väärtuse loomine külastajate ja otsingumootorite jaoks

SEO teenuste lehesisesed tööd jagunevad väga üldises plaanis:

  • tehnilisteks
  • sisulisteks

Tehniliste SEO tööde eesmärk on esmalt teha veebilehed otsingumootorite jaoks lihtsalt leitavaks ning seejärel viia lehed vastavusse optimeerimise parimate tavadega.

Hea tehnilise SEO'ga veebikeskkond on võrreldav kasutaja jaoks mugava riiuliga, mis ei pea saama perfektne, vaid piisavalt tugev, et kanda probleemideta sisulisi lehekülgi - tegelikku väärtust külastajatele ja otsingumootoritele.

Otsingumootorite võrdlemine dünaamilise raamatukoguga on üsna täpne võrdlus

SEO sisulisteks töödeks on tegelikult inimestele kasuliku sisu loomine, mida on vaja planeerida ja vormindada ka otsingumootorite jaoks.

Sisuloome SEO tööde hulka kuulub korrektse lehekülgede struktuuri loomine, pealkirjade, tekstide korrektne markeerimine koos strateegiliselt valitud märksõnadega.

Oma roll on ka korrektselt seadistatud Google'i kontodel ja veebisisestel viidetel.

Leheväline SEO kinnitab veebis oleva informatsiooni usaldusväärsust

Leheväliste SEO tööde eesmärgiks on tekitada enda veebikeskkonnale piisav usaldusväärsus otsingumootorite silmis.

Järk-järgult lehele välisviiteid saades tekib veebilehele autoriteet, mille enamlevinud mõõdik on Moz DA ehk domeeni autoriteet.

Seda saab lihtsuse huvides tõlgendada kui otsingumootorite usaldust antud lehekülje vastu.

Usaldusväärsemad veebilehed on otsingutulemustes eespool ning usaldusväärsematesse veebikeskkondadesse lisatud leheküljed tulevad ka otsingus märksa kiiremini esile kui uhiuues veebikeskkonnas.

Mis on SEO edu valem? Piisav väärtus enda veebilehekülgedel + otsingumootorite usaldus = hea leitavus otsingus. Lihtne!

Leiad, et saaksin sulle kasulik olla? Võta ühendust e-kirjaga siit.

Tutvu SEO teenuse võimalustega

Annan siin leheküljel ülevaate SEO erinevatest tahkudest ning hinnast.

Parimaid tulemusi on näha siis, kui tegeleda nii lehesisese kui lehevälise SEO’ga.

Kui keskenduda ainult ühele neist, siis paraku lehekülg otsingute seas tippu ei jõua. Tegutsen ennekõike Eesti turul ja eestikeelsete veebikeskkondadega.

Olen viie aasta jooksul otsingus esimeste sekka aidanud sadu märksõnu.

Tehtud töö lugu

Google Analytics'i ekraanipilt 2017. sügisel valminud mgk.ee veebileheküljest. Teostasime SEO täisteenuse koos sisu planeerimisega. Vaata lähemalt tehtud töö loost, mis avaneb uues aknas. Kaks aastat hiljem on veebikeskkond endiselt kenasti otsingus oluliste märksõnadega leitav ning otsingust laekub piisavalt päringuid.

Mis on SEO vundamendiks?

Selleks on lehesisese SEO optimeerimine. Põhjalik märksõnade analüüs, tehnilise korrastamine koos klientidele väärtusliku sisu loomisega.

Enda veebikeskkonnas toimetamine on ka lihtsam ning enamasti soodsam, kui leheväliste SEO plaanide ellu viimine.

Vähegi konkurentsitihedamas valdkonnas ei aita paraku aga ainult lehesisene SEO. Tõenäoliselt on ka konkurendid oma lehekülgede kallal vaeva näinud, et neid otsingus ettepoole upitada.

Lehevälise SEO tulemusel tekkiv otsingumootorite usaldus sinu veebis ja veebiga seotud info vastu on siin kaaluvihiks, mis aitab esimeste sekka trügida ning seal püsida.

Tasub teada, et SEO on alati rätsepatöö.
Eestikeelset SEO'd ega sisuloomet ei saa tänu eesti keele käänetele ning paljude sõnade mitmetähenduslikkusele automatiseerida.

SEO teenuse sammud?

Optimeerimine tasub jagada ühekordse ja suure töö asemel tavaliselt eraldi sammudeks mitmete kuude peale.

  1. Esmalt lehesisese SEO analüüs ehk audit hetkeolukorra selgitamiseks
  2. Lehesisesed SEO tööd
  3. Seejärel lehevälise SEO strateegia koostamine
  4. Lehevälise SEO strateegia ellu viimine

SEO hind ja tööde kestvus

SEO tööde kestvus väiksema, kuni 10 toodet-teenust pakkuva veebilehe või e-poe puhul, on reeglina 4-6 kuud.

Soovitatav eelarve kogu perioodi peale on ~400-700€ kuus. See sisaldab SEO jaoks kõiki vajalikke töid koos vajaliku sisu loomisega.

Tegelik sisu loomise maht aga sõltub alati projektist. Mitmekümne kategooriaga e-pood vajab rohkem sisutekste kui paari teenust pakkuv veebileht.

Väiksema lahendusena saan aidata märksõnade analüüsi ja/või SEO konsultatsioonidega - info lehekülje lõpus.

Soovid lisainfot? Võta ühendust e-kirjaga siit.

SEO lahendused juba tegutsevatele veebilehtedele ja e-poodidele

Kodulehe optimeerimise terviklahendus

Terviklahendus tähendab, et kannan hoolt algusest lõpuni kogu SEO strateegia elluviimise eest.

Kui põhiäri kõrvalt ise optimeerimiseks aega ei jagu või arvutiga toimetamine ei ole just meelistegevus, saad nii keskenduda oma põhitegevusele.

Alustame lehesisese SEO tegevustest. Seejärel loovad lehevälised SEO tegevused veebikeskkonnale autoriteedi.
4-6 kuu jooksul kasvab tublisti nende külastajate arv, kes on veebilehele jõudnud otsingumootorite kaudu

SEO algab alati lehesisestest töödest:

  • Esmalt lehesisese SEO audit ehk hetke olukorra analüüs
  • Märksõnade analüüs
  • Vajadusel struktuuri ja/või sisu ülesehituse muutmine
  • Auditiga leitud kitsaskohtade kõrvaldamine
  • Vajadusel jooksvad konsultatsioonid

Seejärel lehevälised tööd:

  • Lehevälise strateegia koostamine
  • Lehevälise strateegia ellu viimine

Soovid abi SEO terviklahendusega? Võta ühendust.

Terviklahenduse soovitatav eelarve kogu 4-6 kuulisele perioodile on ~400-700€ kuus. Täpne maht sõltub veebilehest või e-poest, pakutavate teenuste-toodete hulgast, eesmärkidest.

Lehesisene ehk onsite SEO

Kui oled mõelnud: "Keegi võiks veebilehe või e-poe SEO üle vaadata", siis oled ilmselt silmas pidanud lehe sisest SEO-d ja hetkeolukorda koos edasise tegevuskavaga.

SEO teenus ning kõik SEO tegevused algavad alati lehesisese SEO analüüsist ehk auditist.

  • Vaatan üle ja fikseerin veebikeskkonna hetkeolukorra
  • Fikseerin hetke leitavuse märksõnadega
  • Toon välja kriitilisemad probleemid ja võimalused nendega tegelemiseks
  • Panen paika tööd ja tegevused, mis on SEO tarbeks pikas plaanis vajalikud

Mis tagab jätkusuutliku SEO?

Pikas plaanis tuleb esikohale seada külastajatele pakutav väärtus. Seepärast tuleb eduka SEO jaoks mitte skeemitada otsingumootoritele, vaid luua lõppkasutajate jaoks head veebisisu.

Oluline on aga ka planeerida ja toimetada veebis olevat sisu nii, et see oleks otsingumootorite algoritmide hinnangul oluline ja usaldusväärne.

Lehesisese SEO hulka kuulub:

  • Veebikeskkonna tehnilise SEO analüüs
  • Veebikeskkonna sisulise SEO analüüs
  • Hetkel leitavatest märksõnadest ülevaate saamine
  • Valdkonna märksõnade põhjalik analüüs
  • Tegevuskava analüüsiga leitud kitsaskohtade lahendamiseks
  • Kokku lepitud mahus sisuloomet meta elementide, tiitlite, kriitiliste kohtadega tegelemiseks
  • Kokku lepitud mahus SEO konsultatsioone

Lisavõimalused:

  • Sisuloome soovitud mahus
  • Sisustrateegia loomine

Soovid kaasa mõtlemist lehesisese SEO suunal? Võta ühendust.

Lehesisese SEO seisu analüüsi koostamine, konsultatsioonid ja olukorra selgitamine on ühekordne projektitöö.

Leheväline ehk offsite kodulehe optimeerimine

Leheväline optimeerimine aitab luua veebikeskkonnale autoriteeti väliste viidete kaudu.

Leheväline SEO järgneb alati teise faasina heale lehesisesele SEO'le.

Lehesisese ja lehevälise SEO vonksu ajamine üheaegselt on võimalik, ent sel juhul läheb tööde maht korraga üsna suureks.

  • Enamik lehevälise SEO tegevusi keskenduvad välislinkide ehk backlink'ide hankimisele
  • NB! Lehevälise SEO alla kuulub kogu sisuturunduse ja kõikvõimalike partnersuhete strateegia

Reeglina, mida paremal tasemel on lehesisene SEO, seda vähem välislinke on veebile või e-poele vaja hankida.

Seda lihtsamalt ja soodsamalt saab lehevälise SEO tehtud.

Lehevälise SEO teenuse hulka kuulub kindlasti:

  • Valitud konkurentide SEO linkide analüüs
  • Linkide analüüsi tulemuste mõtestamine tegevusplaaniks
  • Tegevusplaani jagamine väikesteks, loogilisteks, tehtavateks sammudeks

Lehevälise SEO hulka võib kuuluda:

  • Kogu veebivälise sisu SEO analüüs - selguvad mitmed originaalsed ja tasuta võimalused linkide saamiseks

Soovid kaasa mõtlemist lehevälise SEO suunal? Võta ühendust e-kirjaga siit.

SEO hinnast: Lehevälise strateegia koostamine on eraldiseisev projektitöö.

Märksõnad, sisu ja struktuur

SEO märksõnade analüüsiga aitan soovitud eesmärki ellu viia. Faktist, et tabelis on trobikond märksõnu, ei ole erilist kasu.

Mis nendega edasi teha?

Otsitavate märksõnade võtmes on vaja ka pakutav toode-teenus lahti mõtestada.

Seejärel luua otsijatele tegelikult kasulikku ning märksõnadele (ehk otsinguteemadele) vastavat sisu. Olemasoleva sisu toimetamine märksõnadele ei pruugi tuua häid tulemusi, kui leheküljelt algselt olnud sisu ei anna soovitud vastust otsija märksõna otsingule.

Samas tuleb reeglina vältida konflikte lehekülgede vahel, et leheküljed ei seostuks liialt sarnaste märksõnadega ehk ei kannibaliseeriks üksteist. Siis võib olla keeruline külastajatel ning on keeruline otsingumootoritel valida mitme hulgast just seda lehekülge, mis peaks otsingus välja tulema.

Kui veebi lehekülgede struktuur ei ole paigas, on vaja luua SEO mõistes parem struktuur. See tähendab, et tuleb leida võimalused, kuidas kasutada märksõnu võimalikult tõhusalt erinevate lehekülgede vahel. Samas tuleb silmas pidada hetkel leitavaid märksõnu ja lehekülgi, pikemaid eesmärke ja võimalusi sisu loomiseks.

Märksõnade analüüs sisaldab:

  • Pakutava tootest või teenustest aru saamist: mis, kellele, miks, nüansid
  • Seejärel tegelikult otsitavate märksõnade leidmist vastavate tasuliste tööriistadega
  • Märksõnade sorteerimist vastavalt olulisemale - konkurentsile, otsingukavatsusele vm.
  • Kokkuvõtlikku juhendit märksõnade kasutamiseks

Ülevaatele märksõnadest võib lisanduda:

  • Veebile või e-poele struktuuri loomine
  • Blogi osa või sisulehtede planeerimine
  • Vajadusel sisutekstide loomine

Soovid paremini mõista oma valdkonna märksõnu ja tegutseda SEO mõistes targalt? Võta ühendust e-kirjaga siit.

Hinnaklass sõltub otseselt töö mahust.

SEO teenused arendusfaasis veebilehtedele ja e-poodidele

Parim aeg SEO'ga tegelemiseks on arendusfaasis

Algusest peale SEO teenuse abil õigeid asju õigesti teha on kõige kuluefektiivsem.
Kõige soodsam on juba algusest peale ehk arendusfaasis SEO teenuse abil õigeid asju õigesti teha.

SEO'd mõjutavad enne märksõnadest rääkimist muuhulgas:

  • Hea serveriteenuse valimine
  • Veebilehe ülesehitus ja struktuur
  • Plaanitava sisu mõtestamine erinevateks (märksõnadega otsitavateks) teemadeks

Algfaasis aitan veebi või e-poodi:

  • Pakutava toote või teenuste mõtestamisega SEO mõistes
  • Valdkonna põhjaliku märksõnade analüüsiga
  • SEO sõbraliku struktuuri loomisega
  • Sisu loomise juhendamisega
  • Vajadusel sisutekstide loomisega
  • Vastustega konkreetse projekti SEO küsimustele

Soovid abi uue veebi või e-poe planeerimisel? Võta ühendust.

SEO planeerimise hinnaklass sõltub otseselt projekti mahust.

SEO konsultatsioonid

Üks-ühele SEO konsultatsioonid Tallinnas

Aitan sul paremini mõista SEO'd ja leitavuse nimel internetis tegelikult toimivaid tegevusi.

SEO kohta leidub rikkalikult õppematerjale, ent kõik välismaistel lehekülgedel toodud näited ei ole alati üks-ühele kas sinu valdkonnas või Eesti turul rakendatavad. Või tekitab mõni selgitus, loogika, termin küsimusi. Kuidas seda siis tegelikult mõista?

Erinevalt päevapikkustest ja infokiiretest grupikoolitusest keskendun just sinu veebiga tekkinud SEO küsimustele.
Aitan eristada olulist kõigest muust ning selgitan tehnilisi asju lihtsalt ja arusaadavalt.

Optimeerimine otsingumootoritele on tegelikult lihtne, aga üsna töömahukas just detailide osas.

Konsultatsioonide vormis võin aidata näiteks:

  • Vastata SEO'ga seotud küsimustele just valitud veebilehe näitel
  • Selgitada ja visualiseerida sinu soovitud (või segadust tekitavaid) SEO aspekte
  • Mõtestada Google Analytics'it ja veebilehte SEO vaatenurgast
  • Selgitada SEO tööriistade vajalikkust või kasutamist
  • Mõtestada veebitekstide loomist ja/või sisu SEO toimetamist

Üks kohtumine või veebikõne kestab reeglina 1,5h. Selle käigus loodetavasti saab pea heas mõttes SEO osas "pulki täis"

Seniste kogemuste põhjal eeldab SEO täislahenduse selgitamine 3-4 arutelu paarinädalaste vahedega ja mõningast vahepealset suhtlust. Seejärel oskad enda veebi optimeerida ise heal tasemel - või siis olla teadlik tellija.

Konsultatsioonid lepime kokku meilitsi.