Lehevälise SEO strateegia koostamine

Leheväline ehk off-site SEO tähendab otsingus leitavust kõige enam mõjutavate tegurite, SEO väärtust omavate linkide hankimise strateegiat ja seejärel strateegia ellu viimist.

Lisaks linkidele võib huvi pakkuda ka järgmiste asjade ülevaade

  • Mis märksõnadega tulevad konkurendid välja?
  • Missugused on konkurentide parimad leheküljed?
  • Mis on konkurentide parim sisu?

 

Millal tegeleda lehevälise optimeerimisega?

Linkidega tegelemine on enamasti loogiline samm peale SEO auditit ja selle järel lehesisest optimeerimist.

Nii on leheküljed saanud endale hea tehnilise optimeerituse, sobivaimad märksõnad ja tulevad otsingus juba mingil määral esile.

Väga väikese konkurentsiga valdkondades võib lehesisestest töödest ka piisata otsingus esimeseks saamiseks.

Vähegi konkurentsitihedamas valdkonnas ja ka e-kaubanduses määrab SEO edu leheväline optimeerimine

Lihtsustatud selgitus lehevälisele optimeerimisele

See tõstab otsingumootorite usaldust veebikeskkonna ja märksõnadele optimeeritud lehekülgede vastu.

Mida rohkem väliseid kinnitusi tekib optimeeritava veebi suhtes, seda rohkem põhjuseid on otsingumootorite algoritmidel veebis asuvate lehekülgede näitamiseks otsingus kõrgemal.

PS, lingid ei ole ainult otsingumootoritele. Inimestel aitavad lingid jõuda mugavalt otse neid huvitavale leheküljele veebis.

Välised lingid kui suunaviited

Igast välisest lingist võib mõelda kui ühest suunaviitest enda veebi kui ühe aadressi suunas paljudest. Nagu suunaviidete puhulgi, võib ka optimeerimisel juhtuda, et:

  • Mõned neist on olulised inimestele ja ebaolulised "teist keelt" rääkivatele otsingumootoritele
  • Mõned neist on SEO mõistes usaldusväärsemad kui teised
  • Mõnda neist on ulatunud pikka kasvu konkurent kõrgemale panema, aga esmapilgul ise selleni ei ulata

Leheväline strateegia põhineb pooleldi konkurentide analüüsiga saadud andmetel ning pooleldi looval lähenemisel.

 

Konkurentide analüüsi plussid ja miinused

Mõnes mõttes on konkurentide analüüs üsna lihtne - linkide andmed saab vastava SEO tööriistaga kätte. Mis nendega edasi saab?

Tasub teada, et ühelgi SEO tööriistal ei ole 100% ülevaadet veebis olevatest linkidest. Andmetes on palju ruumi tõlgendamiseks.

Mõningad lingid on lihtsasti järele tehtavad, näiteks mõningate foorumite profiilid, ja seetõttu ka kõigile konkurentidele sama lihtsalt kättesaadavad.

"Lihtsalt" hangitavad lingid ei loo enamasti pikaajalist konkurentsieelist.

Pakub huvi? Võta ühendust

Loovam lähenemine toob pikaajalisema edu

Teine osa lehevälise SEO strateegiast on lähteandmete tõlgendamine erinevateks tegevusteks. Need omakorda tagavad väärtuslikud ja konkurentide jaoks mitte samavõrd lihtsalt kopeeritavad lingid.

Linkide analüüsist on tihti näha, et konkurendid on saanud linke veebilehtedelt, millelt igaüks linke ei saa. Siit algab tegelik ja huvitav SEO töö. Vastuste leidmine küsimustele:

  • Kuidas on need lingid tekkinud?
  • Mida on vaja teha just sinna oma lingi saamiseks?
  • Mida teha, kui vajalikud lingid ei ole ostetavad, erinevalt sisuturundusest?
  • Kuidas leida veel väärtuslikke kohti, mida konkurendid koheselt vallutada ei saa?

Soovid sellega abi?

 

Vahetu koostöö

Leheväline optimeerimine eeldab vahetut koostööd SEO inimese ja veebilehe üle otsustaja vahel. Läbi projektijuhi suhtlemine võib tekitada segadust.