SEO märksõnade analüüs ja ülesehituse planeerimine

Soovid teada saada, mis märksõnadega sinu koduleht või e-pood hetkel välja tuleb?

Sellele lisaks ülevaadet, missuguste SEO märksõnadega sinu pakutavat tegelikult Internetist otsitakse?

Ning samm-sammulist tegevuskava, kuidas enda veeb nendele vastavaks kohandada?

Et SEO ehk otsingus leitavus enda heaks uuel tasemel tööle panna?

Saan aidata.

 

SEO märksõnade analüüs koos ülesehituse planeerimisega

Märksõnade ja ülesehituse töödes sisaldub:

  • Kodulehe või e-poe praeguste SEO märksõnade leitavuse kaardistamine
  • Märksõnade analüüs olulisemate märksõnade leidmiseks (NB! Need ei ole ühesõnalised "sõna" tüüpi märksõnad, vaid täpsemad otsingud.)
  • Juhised veebi ülesehituse täiendamiseks - vähegi mahukama projekti puhul tabelisse struktuuri loomine
  • Personaalsed juhised märksõnadele optimeerimiseks

Peale seda on sul ülevaade märksõnadest millele optimeerida, koos tegevuskava ja sisuloome juhistega.

Väga soovitatav on SEO mõistes heale ülesehitusele mõelda juba arenduse faasis.

Parim on, kui SEO märksõnad saavad veebi või e-poe arendusse "sisse ehitatud" juba algusest peale. Hiljem SEO optimeerimine tähendab mitmes mõttes topelttööd, mida saab SEO'd arendusse kaasates vältida.

Pakub huvi? Võta ühendust

Kodulehe ülesehituse ehk struktuuri planeerimine

Mida pidada silmas kodulehe ülesehitusele mõtlemisel, kui seal ei ole e-poodi?

Protsess on enamvähem sama ja lihtsamgi kui e-poe puhul, sest puudub tootekategooriate ja toodetega tegelemine.

  1. Kõik algab ideest või teenusest, mille jaoks on kodulehe leitavus oluline
  2. Alustuseks tekib märksõnade analüüs
  3. Analüüsi järgi tekib tabelisse lehekülgede struktuur
  4. Märksõnad ja lehekülgede struktuur on valmis enne arendusse sisestamist
  5. Arendusse loodavad leheküljed lähtuvad algusest peale märksõnadest
  6. Vajadusel nõustan arendust ka märksõnadevälistes SEO teemades - tehniline jm.

Mõned SEO mõistes olulised leheküljed kodulehtedel on näiteks:

  • Avaleht
  • Teenuste leheküljed
  • Artiklite või kasuliku info leheküljed (blogi)

Missugused leheküljed ja märksõnad on sinu kodulehel olulised? Võta ühendust ning aitan neid leida, mõtestada ja parimal viisil kasutada uuel loodaval kodulehel.

Juba aktiivsete kodulehtede optimeerimine algab põhjalikumast SEO analüüsist, sest praeguseks tekkinud leitavus osutab kätte mitmeid võimalusi ja mõned piirangud

E-poe ülesehitusele mõtle kindlasti juba arenduse käigus

Aastate jooksul olen kokku puutunud mitmete e-poodide arendusega. Hindan, et keskeltläbi iga viienda e-poe juures, mille optimeerimist olen nõustanud, on tehtud struktuur SEO mõistes tehniliselt väga ebasobivalt.

See tähendab, et märksõnade ja sisu tasemel optimeerides ei ole võimalik olemasolevaid lehekülgi otsingus esile tuua.

Drastiliselt on meeles ühe erilahendusel 1000+ tootega e-poe arendus 2018. aastast, kuhu arendaja oli panustanud palju töötunde unikaalse filtrite süsteemi loomiseks.

See lahendus ei toetanud leitavust. Miks?

Sest e-poe tooteid kategooriaid esitleti otsingumootorite robotitele arusaamatu ülesehituse järgi, mis ei aidanud SEO leitavusele kuidagi kaasa.

Õnneks sain arendusfaasis luua uue ülesehituse ja soovitada SEO mõistes paremat lahendust.

Arendustöö algas otsast peale. Loodi kasutajasõbralikum ning SEO sõbralikum klassikaline kataloogisüsteem.

Aasta hiljem on pood oma märksõnadega ootuspäraselt Google'i esilehe lõpus või teise lehekülje alguses. Otsing on toimiv reklaamikanal. Lehtedel on potentsiaal lehevälise optimeerimise abil saada esimeste sekka.

E-poe ülesehituse loomist iseloomustab SEO osas suurem arv märksõnu ning erinevate potentsiaalselt optimeeritavate võimaluste rohkus. Kõigi võimaluste ja lehekülgede hulgast tuleb siiski valikud teha ning mõningaid prioritiseerida.

Millele mõelda e-poodi luues SEO osas?

Järgmised sammud on soovituslikud iga e-poe arenduse puhul, kui eesmärgiks on Google'i otsing hästi toimima panna juba algusest.

SEO on e-poodide puhul rohkem läbi põimunud kasutajale tegelikult olulise sisu loomisega ning CRO ehk päringutele optimeerimise tegevustega.

Kuigi e-poode on Eesti turul arvukalt, ei ole enamik neist SEO mõistes hästi optimeeritud.

SEO mõistes targalt tegutsevaid konkurente on igas valdkonnas 2-20 ning otsingus esile tulek võimalik.

  1. Alustuseks teostatakse märksõnade analüüs toodete või -kategooriate alusel
  2. Tabelisse loodud struktuur on valmis enne info arendusse sisestamist
  3. Arendusse loodavad leheküljed lähtuvad algusest peale märksõnadest, mitte laonimetustest vm
  4. Vajadusel nõustan arendust ka märksõnadevälistes SEO teemades - tehniline jm.

Mõned SEO mõistes olulised leheküljed e-poodides on näiteks:

  • Avaleht
  • Tootekategooriad
  • Muud tooteid grupeerivad leheküljed
  • Mõnel juhul toodete enda leheküljed
  • Artiklite või kasuliku info või ostujuhtidega leheküljed (blogi)

Soovid nõu seoses juba tegutseva e-poe optimeerimisel? Selleks on põhjalik SEO analüüs, sest juba aktiivse e-poe puhul sõltub palju praeguseks leitavatest märksõnadest ja e-poe omapäradest.

Pakub huvi? Võta ühendust

(UUS) SEO märksõnade leitavuse ülevaade

Soovid lihtsalt teada saada, missuguste märksõnadega on sinu veeb või e-pood hetkel otsingus leitav?

  • Mis märksõnadega tullakse juba veebi?
  • Missugused märksõnad kõigi hulgast on olulisemad?
  • Kuivõrd aitab SEO hetkel kaasa kodulehe külastatavusele?

Neile küsimustele saad vastuse praeguse leitavuse ülevaatest.

Sellest lühikesest kommenteeritud raportist saad endale oluliselt selgema pildi praegusest ja mõtteid edasiste SEO võimaluste osas.

Ülevaade SEO märksõnade praegusest leitavusest

Hetke leitavuse töödes sisaldub:

  • Ülevaate saamine kõigist märksõnadest, millega veeb on viimastel kuudel otsingus esile tulnud
  • Täpsem ülevaade nende hulgast olulisematest
  • Käsitsi kirjutatud selgitused olulisematele märksõnadele
  • 3-5 soovitust edasiseks
  • Meilile edastatud kokkuvõte.

Tulemuseks on sul ülevaade hetkel leitavatest märksõnadest ja mõnikümmend kasulikku kommentaari, mis aitavad märksõnu ja optimeerimise olemust paremini mõista.

Ülevaade võib olla kas enda huvi rahuldamiseks, või esimene vähese investeeringuga samm põhjalikuma optimeerimise poole.

Selles esmases ülevaates ei sisaldu uute märksõnade leidmine, ülesehituse loomine või tehnilise SEO analüüs.

Kui juba tead, et SEO on või peaks olema sinu jaoks üks olulisemaid reklaamikanaleid, võime alustada põhjalikumate SEO töödega ja jõuda kiiremini tulemusteni, mis väljenduvad külastuste ja päringute arvu tõusus.

Pakub huvi? Võta ühendust