Veebi või e-poe SEO ülesehituse planeerimine koos märksõnade analüüsiga

 

Kas oled praegu mõtlemas uue veebilehe või e-poe tellimisele? Ning soovid, et see saaks hästi otsingus leitav kohe algusest peale? Siis on vaja juba arenduse faasis mõelda valmiva veebi:

  • "kondikavale" ehk ülesehitusele
  • valdkonna märksõnadele
  • ja sisu loomisele.

Tutvu ja huvi korral võta ühendust. Combo struktuuri loomisest ja märksõnade analüüsist sai alguse sellest, et mitmed huvilised olid juba veebilehe visiooni välja mõlenud ja arendajagi välja valinud, kuid arendaja põhikompetentsides ei olnud terviklikud SEO lahendused. Need saad siit ja täiesti eraldiseisva kahest asjast koosneva moodulina, mida on lihtne algfaasis arendusega ühildada.

 

SEO märksõnade analüüs

Enne märksõnade analüüsi on vaja läbi mõelda, mis otstarbel märksõnadele panustad.

Kas oled planeerimas kodulehte? Siis vajad lisaks struktuuri loomist

Või uusi blogipostitusi? Siis on abi sisukalendrisse teemade jagamisest

Või lehekülje üleüldist optimeerimist? Siis tutvu SEO auditiga

Ühe "keskmise" märksõnade analüüsi tulemuseks nelja-viite teenust pakkuvale ettevõttele on 50-120 erinevat otsingusõnastust, millest kombineerub 15-30 erinevat sisuteemat.

Nii saad enamiku oma otsingusõnastustest katta vaid 15-30 läbimõeldud teemadel sisulehtede loomisega, mitte 50-120 lehekülje tegemisega. On ju lahe säästa kümnete artiklite kirjutamise töö maht kohe eos?

 

Kas teadsid, et märksõnu saab kombineerida?

Märksõnade analüüsi käigus kaardistan erinevad ühe- ja mitmesõnalised otsingufraasid, millega sinu pakutavat internetis otsitakse.

Praktiliselt iga otsingusõnastus, isegi käänetes otsingud, on otsingumootorite jaoks eraldiseisvad otsingud, mida saab teadlikul lähenemisel kombineerida.

 

Allpool on sammud, mida järgin.

  • Alustamiseks soovin sisendit, missugust teenust või tooteid pakud. Kellele on need suunatud? Mis on selle valdkonna omapärad? Mida väärtustavad olemasolevad kliendid?
  • Juhul, kui sinu veebileht on juba avalik, kaardistan hetkel leitavate märksõnade positsioonid.
  • Kasutan SEO tööriistu, mis annavad välja märksõnade konkurentsitaseme ja muud olulised näitajad
  • Leian madalama konkurentsiga otsingusõnastused, millele keskendumine toob tulemused kiiremini

 

  • Liigitan märksõnad vastavalt otsija kavatsusele:

- kas tegu on informatiivse märksõnaga, mille otsingu taga on soov lihtsalt leida infot?

- või navigatsioonilistega, mis ainult paistavad sinu jaoks olulised?

- või äriliste märksõnadega, mille maht võib olla väike, aga mille taga on otsene soov esitada tellimus?

 

  • Grupeerin märksõnad lähteülesandele vastavalt teemade kaupa. Üks märksõna katab teadlikul kasutamisel mitu erinevat sõnastust.
  • Olles märksõnadele ja konkurentidele otsa vaadanud, oskan öelda, missugust sisu tasub sellele teemale luua. Absoluutselt igale märksõnale, eriti e-kaubanduses, ei ole vastuseks "Teha pikk blogipostitus". Google'i väärtustab eri tüüpi otsingute puhul eri tüüpi sisuga lehekülgi.

 

NB! Tasub teada, et otsingu ainsus-mitmus võib olla tõlgendatav eraldi märksõnadena. Sünonüümid on tõenäoliselt eraldiseisvad märksõnad.

 

Oled huvitatud? Võta ühendust!

SEO mõistes hea struktuuri loomine veebilehele või e-poele

 

See lahendus on sulle, kui oled hetkel oma veebilehte või e-poodi tellimas, kuid arendaja pakub ainult tehnilise SEO valmidust ning ei paku terviklikku SEO lahendust.

Või soovid põhimõtteliselt SEO (ja miks mitte ka sisu) tellida inimeselt, kelle jaoks on sisuloome ja optimeerimine põhitöö.

Veebikeskkonnale ülesehitust luues tutvun esmalt visiooniga ja sinu teenuse-toodetega, mida valmiv veebilahendus turundama hakkab. Seejärel arvestan märksõnadega, ning vastan küsimustele:

  • Missugused leheküljed tuleb tekitada, miks
  • Missugused leheküljed seostada missuguste märksõnadega
  • Missugused siseviited ning kuhu on vaja luua

 

Kuna inimesed ja otsingumootorid "loevad" veebilehti teineteisest erinevalt, on otsingumootoritele parema "loetavuse" huvides vaja luua igale veebikeskkonnale selge struktuur. Välja on kujunenud parimad tavad, kuidas struktureerida erinevat tüüpi veebilehti. Kuidas üles ehitada blogi, kuidas paari-kolme teenust pakkuva ettevõtte lehekülge, ning kuidas planeerida e-poodi? Need on kolm täiesti erinevat ülesannet.

Oletan, et tõenäoliselt on sul oma selge visioon valmiva veebiarenduse kujundusest ja värvidest. Kas oled struktuurile ka mõelnud, missugused leheküljed ning milleks?

Juhul, kui otsingus leitavus on sinu jaoks oluline reklaamikanal, on vaja mõelda ka ülesehituse kondikavale, sest Google ja teised otsingumootorid jälgivad veebikeskkondades mitmeid teisi asju peale värvilahenduste. Kindlasti saab sinu veebikeskkond inimkülastajale arusaadavaks, kuid otsingumootorites sellest hea esmamulje jätmiseks ja otsingus leitav olemiseks on vaja panustada struktuuri planeerimisele.

Oled huvitatud? Võta ühendust!