Leheväline SEO

Mis on leheväline SEO?

See on välislinkide (ehk backlinks) hankimisele suunatud tegevused.

Miks seda vaja on?

Google'i jaoks on iga link kui hääl lingi saaja suhtes.

Mida rohkem hääli veebileht kogub, seda tõenäolisemalt on see leht antud teemal parim, sest hääli ei jagata niisama. Järelikult tasub seda lehte otsingus kõrgemal positsioonil näidata.

Hea sissejuhatav ülevaade on inglisekeelsena leitav Backlinko.com veebis.

NB! Linkidest on enim kasu siis, kui lehekülg on märksõnadele hästi optimeeritud ja oma veebi sisesed tegevused on lehekülje juba aidanud Google'i esilehele.

Erinevalt oma veebi sees tehtavatele SEO tegevustele tähendab linkide hankimine tegevusi oma veebist väljas, et saada oma veebi linkidega mainitud teistes veebides.

 

Mis on välislingid?

Need tekitavad võimaluse jõuda mõnest muust veebist 1 klikiga lingi kaudu sinu veebini ja sinu veebi veebilehtedeni.

Google'i algoritmide jaoks on sellised otseteed läbi aegade olnud üks olulisemaid SEO faktoreid.

Võib ka öelda, et leheväline SEO on sotsiaalmeediast tuttavad tegevused väljaspool sotsiaalmeediat.

Kui sotsiaalmeedias on jagamine tavaline, siis ka kodulehtede ja e-poodide puhul on vaja saavutada tulemus, kus infot sinu veebilehest või e-poest on edasi jaganud kellegi teise veebileht.

Tundub lihtne. Aga selles on kaks nüanssi.

  • Veebilehtede sisu ei täiendata samavõrd kergelt ja kiirelt, kui sotsiaalmeedias asju edasi jagatakse.
  • Mõned veebilehed on SEO ja lingiväärtuse jaoks kordades väärtuslikumad kui enamik

Mida teha lehevälise SEO parendamiseks?

Linkide saamine võib tunduda tehniline, ent see on tegevus, mida enamasti teostatakse läbi erinevate turundustegevuste ja see tekitab tihti linkide loomisel segadust.

  • Keskendutakse liialt SEO linkidele ehk linkidele, mis on saadud ainult SEO pärast.
  • Ei keskenduta juba tehtavatele turundustegevustele, mis võiksid endaga väga lihtsalt tuua kaasa kvaliteetsed lingid.

Neist äärmustest teadlik olemine on hea koht linkidega seoses paremate otsuste tegemiseks.

Kuidas hankida linke?

Väljaspool oma veebi on kohalolu parandamiseks mitmeid võimalusi.

  • Koostöö blogijatega
  • Kui veebi taga on ettevõte, siis ettevõtte erinevatel profiilidel
  • Artiklite avaldamine
  • Külalispostituste kirjutamine
  • Oma veebis oleva sisu promo
  • ...

SEO linkide analüüs ja lehevälise strateegia loomine

Aitan SEO lehevälise osa ehk linkidega strateegia koostamisel ja tegevuskavaks kirjutamisel - mida on iga lingi saamiseks vajalik teha.

Põhilised küsimused, millele linkide analüüs vastab:

  1. Mis on konkurentide parimad lingid
  2. Kui palju linke on paremate tulemuste jaoks vaja? NB! Arv sõltub linkide kvaliteedist, üks hea võib üles kaaluda 10 nõrgemat... seega, mis panustada nõrgematele?
  3. Missugused on kohe kiirelt saadavad ja tasuta või odavad lingid just sinu veebile?
  4. Mida on vaja parimate linkide saamiseks teha?
  5. Kuidas panna sisu linkide hankimist toetama?

 

Linkide analüüs ja strateegia koostamine on ühekordne projektitöö.

Vajadusel aitan osalise teostamisega - kõiki linke ei saa ettevõtteväline inimene küsida.

Analüüsi hind sõltub valdkonnast, konkurentsi tasemest, tööde mahust ja jääb reeglina vahemikku 500-1900€ ühe sihtturu kohta.

 

NB! Ole teadlik

Piirates lehevälise SEO tegevused ainult linkide ostmisega, on oht, et teenusepakkuja müüdud lingid tekitatavad pikemas plaanis riski Google'is saavutatud positsioonid kaotada.

Head lingid ei ole enamasti odavad - sada pluss eurot ühe eest ei ole haruldus.

Välismaalt ostetud odavaimad lingid ei pruugi olla Eesti mõistes olulised ega tuua kasu.

Leheväline SEO kui oma brändi kohalolu väljaspool oma veebi on mõistlik hoida mitmekülgne.

Keskendu kvaliteedile - ideaalis on igal linkival veebilehel loogiline seos linke saava veebiga.

Enamasti on võimalik saada mõned kvaliteetsed lingid ettevõtte enda esindaja poolt odavalt või tasuta, kui neid mõtestatult küsida.

Konsultatsioon blogijatega kommunikatsiooni planeerimisel

"Sain uueks ülesandeks koostöö blogijatega.

Silverilt sain põhjaliku juhendi selle kohta, kuidas blogijatega koostööd teha ja millele tähelepanu pöörata.

Alguses oli mitmetest juhtnööridest väga palju kasu. Silverilt saab alati head konsultatsiooni ning tal on ulatuslik kogemus turunduse valdkonnas.

Soovitan Silverit koostööpartnerina."

Galina Muižnieks, Molto Bene OÜ

2020

Võta ühendust - lepime kõneks aja