Unusta meta märksõnad | Erista meta kirjeldust ja märksõnu

Tihti aetakse segamini meta kirjeldus ning meta märksõnad.

Mis on nende erinevus?

Kumba vaja on, et oma veebilehte otsingumootorite silmis paremaks teha?

Meta kirjeldus on vajalik

Meta kirjeldus on otsingu eelvaates olev tutvustus. See on kirjutatud alati ennekõike inimesele.

Otsingumootorite jaoks peab kirjeldus endas sisaldama ka leheküljele valitud märksõna või mitmete valikul sõnu.

 

Meta märksõnad ei ole vajalikud

Meta märksõnad on eraldiseisev lahter mõningates sisuhaldussüsteemides*.

Selle lahtri nimeks on enamasti “Märksõnad” või “Keywords”. Ning eeldaks, et lahtri olemasolul tasub sinna midagi kirjutada?

Pigem mitte.

Google on oma blogis öelnud juba 2009. aastal, et meta märksõnad ei mõjuta positsiooni otsingutulemustes.

https://webmasters.googleblog.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html

Pigem on meta lahter märksõnadenimekirja lisamiseks jäänud lihtsalt vanast ajast ka uuematesse versioonidesse.

 

Seega…

Peaaegu alati tasub täita ära sisuhaldussüsteemis “kirjelduse” lahter. Kirjutada sinna inimeste jaoks, millest antud leheküljel on juttu. See on lihtne, kui märksõnade analüüs on tehtud ning juhised hea meta kirjelduse loomiseks olemas.

Väga tõenäoliselt ei ole mõtet täita sellist üksikut lahtrit oma sisuhaldussüsteemis, mis on mõeldud ainult märksõnade lisamiseks ja mitte lühilausete kirjutamiseks. Sellise täitmine või tühjaks jätmine ei mõjuta lehekülje leitavust Google’i otsingus.

 

*Sisuhaldussüsteem on tarkvara, millel antud veebileht toimib.

Näiteks enamlevinud sisuhaldussüsteem väiksematele-keskmistele veebidele on WordPress.

E-pood võib olla PrestaShop’il või Magento’l.

Erinevaid sisuhaldussüsteeme on palju.