WordPressi rubriigid ehk kategooriad ja sildid

WordPressi rubriigid ja sildid on ühed optimeerija salarelvad. Nende abil ja paari nippi teades on võimalik tekitada ühest blogipostitusest mitu SEO märksõnale optimeeritud lehekülge.

Mõlemad sobivad postituste sorteerimiseks erinevatel viisidel.

Kategooriate ja siltide kasutamine on üks viis muuta oma veeb külastajasõbralikumaks, andes külastajale võimaluse liikuda mugavalt ja ühe-kahe klikiga postituste ja erinevate postituste teemade vahel.

Optimeerimise mõistes saab kategooriad-sildid seostada oluliste märksõnadega, ning seeläbi saada rohkemate märksõnadega leitavamaks ilma igale märksõnale eraldi seisvat lehekülge loomata.

Soovid postituse leitavuse mitmekordistada?

Määrates postitusele kategooria, tekib uus lehekülg – kategooria. Sama ka sildiga.

Seega andes ühele oletatavale postitusele kaks uut kategooriat ja kaks silti, on tekkinud neli uut lehekülge.

Eeldame, et iga kategooria lähtub ühest otsitavast märksõnast, on nii võimalik saada leitavaks lausa nelja uue märksõnaga ilma uut sisu loomata.

Praktikas on siin ohu koht – mitmed üksteisele sarnased märksõnad võivad üksteist kannibaliseerida ehk sisekonflikte tekitada.

Seetõttu tasuks siltide-kategooriate lisamisse suhtuda pigem ettevaatlikult ning piirduda viie kuni kümne sildi-kategooriaga postituse kohta.

Ühest reeglit, mitu silti või kategooriat postitusele lisada, ei ole. See sõltub veebis olevast sisust ja soovitud eesmärkidest.

 

Rubriigid ehk kategooriad

WordPressi haldamise ja ka optimeerimise sõnavaras võib tekkida küsimus – kas need on kaks erinevat asja? Ei ole.

Enamkasutatud nimetus, mis tuleneb inglisekeelsest nimetusest, on kategooriad.

Eestikeelses haldusliideses on need nimetatud Rubriikideks.

WordPressi’ classical editor’ haldusliideses paiknevad need postitusest paremal pool.

wordpress-rubriik

Vaikimisi ehk esmase WordPressi seadistusega määratakse kõik postitused rubriiki “Määratlemata” .

Kas soovid kõik loodavad postitused tekitada teatud kategooriasse? Siis saad kategooria valida haldusliideses leheküljelt Sätted, Kirjutamine.

wordpress-satted

Kategooriate loogika

Kategooriate ja siltide kasutamine on üks viis muuta oma veeb külastajasõbralikumaks, andes külastajale võimaluse liikuda mugavalt ja ühe-kahe klikiga postituste ja erinevate postituste teemade vahel.

Kategooriatega saab seostada mitmed erinevad postitused ühe teema alla, soovituslikult on see postituste ühisnimetaja.

Optimeerimise mõistes tasub kategooriateks-siltideks valida märksõnad, millega hetkel veel veebikeskkond leitav ei ole.

Postitused “Jazz” ja “Rock” võiks koondada kategooriasse “Muusika” või “Muusikastiilid”. Või mõlemasse, kui mõlemad märksõnad on olulised.

Autoremondi näitel, “Audi õli vahetus” ja “Audi konditsioneeri täitmine” võiks teoorias koondada kategooriasse “Audi hooldus”. Või üldisemasse, “Auto hooldus”. Või mõlemasse.

Küsimus, kuidas saad sina grupeerida oma postitusi?

 

WordPressi sildid

Sildid ehk tags ehk postituse “tääg-id” on hallatavad samuti WordPressis postitusest paremal.

Postitustele ei määrata automaatselt silte. Soovides neid kasutada, tuleb igale postitusele silt või sildid ise määrata.

sildid

Siltide loogika

Erinevalt kategooriatest on sildid võimalus suunata külastajat teda huvitavate teemadeni täpsemalt, kui vaid ühisnimetajatega. Nii võib postitusi sildistada igal muul viisil kui üldnimetajatega.

Sildid võib jätta ka kasutamata. Erinevalt kategooriatest ei ole kohustust postituse juures silte kasutada. See on meeldiv võimalus.

 

Kokkuvõtteks

Soovid tuua oma veebi rohkem külastajaid? Olemasolevate postituste grupeerimine kategooriate ja siltide alla on üks võimalus täiendada oma veebi üleseehitust ehk struktuuri ja samas lisada koheselt mitmeid märksõnu… ilma uut sisu kirjutamata.

Kuidas siis kategooriaid või silte nimetada nii, et neid kindlasti ka otsingust üles leitaks?

Põhjalik märksõnade analüüs koos veebi struktuuri täiendamisega on osa lehesisese tervikliku SEO analüüsist.